
Kontakt

- (+47) 69 29 42 42
- post@radio-ost.no
- Radio Øst AS, Sarpsborgveien 7C, 1640 Råde
- Radio Øst AS, Postboks 14, 1641 Råde
Listeners:
Top listeners:
Radio Øst Østfoldradioen på FM 97,3 og DAB
Våre sendinger går 24/7, og siste måling viser at det er i gjennomsnitt 13.000 lyttere til Radio Øst hver uke og 6.000 lyttere daglig i de 8 nærmeste kommunene til Råde. Dekningsområdet for Radio Øst på FM og DAB er Østfold og store deler av Vestfold. Vi har derfor et større lyttertall enn lytterundersøkelsene viser. I tillegg går alle sendinger over Internett.
Undersøkelser viser at reklamen har større virknings kraft desto oftere den sendes. Derfor vil vi anbefale å kjøre reklame i tre måneder av gangen for best mulig resultat.
Ta gjerne kontakt med daglig leder på mail: solvi@radio-ost.no for individuell tilpasning og avtale.
Se tips for planlegging av radio reklame.
Kunde
+
Avspiller med reklame
Kunde
+
Avspiller med reklame
Kunde
+
Avspiller med reklame
Hva skal reklamen si noe om? Skal det være en generell reklame for bedriften, gjelder det en kampanje eller kanskje et arrangement?
Ha kun ett budskap i hver reklame. De som lytter til radio gjør gjerne noe annet samtidig, bilkjøring, på kjøkkenet, i garasjen osv. så det vil være enklere å oppfatte ett og ett budskap enn mange samtidig.
Hvilken reaksjon skal reklamen gi? Skal den for eksempel begeistre, sjokkere eller være humoristisk? Skal reaksjonen være å besøke bedriften, en webside, eller kanskje komme til et arrangement?
Når en først bruker tid å energi på å planlegge annonsering, trenger en også å planlegge hvordan en skal få tilbakemelding på om den virker. Det vil være til hjelp i arbeidet med å finne riktig arena for annonsering. Hos Radio Øst er det pr. nå tre muligheter for annonsering: radioreklame, meldingstjeneste og programblad.
Bruk gjerne korte setninger, og unngå veldig lange ord. De fleste radioreklamer er på 10 eller 30 sekunder, og noen ganger opp mot 60 sekunder. Lytteren må få mulighet til å oppfatte budskapet på kort tid.
Radioreklame har best effekt når den gjentas over tid. Tenk igjennom over hvor lang periode reklamen skal gå, og om det er noen spesielle dager som er foretrukket.
Radio Øst © 2023
En nettside fra Byrkjedal Tech